Egyik kampányunk célja, hogy minél több felhasználót ösztönözzünk egy szolgáltatás kipróbálására trial-regisztrációval. Azonban az Analytics és a kampány adatok alapján észrevettük, hogy valami probléma lehet a user story mapben, valahol kisiklik a felhasználók terelgetése a regisztráció felé. 

Mivel a szolgáltatás szuper, a stakeholder pedig elkötelezett, így evidens volt, hogy alaposan meg kell vizsgálni az oldalt és a kapott adatokat elemezve javaslatokat kell adnunk a probléma megszüntetésére. 

Az adatok kinyeréséhez az analitikán kívül a Hotjart használtuk, amely a hőtérképek, munkamenet-felvételek segítségével megmutatta, hogyan használják a látogatók az oldalt. A hőtérképeken egyértelműen látszott hova kattintanak, hol görgetnek, illetve mozognak az oldalon a felhasználók, mely részek vonzották leginkább a figyelmet és mely részeket hagyta figyelmen kívül a célközönség. 

A kapott adatok egyértelműen alátámasztották az általunk már feltételezett hibákat, leginkább azt, hogy a weboldal folyamatos fejlesztése/fejlődése nem volt keretek közé szorítva, így a végeredmény nem lett egységes. Olyan, mintha az arculati elemek menet közben alakultak volna ki, amit minden fejlesztő a saját ízlése szerint értelmezett. 

Legjobb példa erre egy honlapon a gomb. Nincs szükség gomb helyett aláhúzott szövegre, emojira vagy piktogramra, egyszerűen csak minden oldaladon nézzen ki ugyanolyan gombnak.

Forrás: kolboid blog

Ha az interneten szeretnénk eladni valamit, akkor az áttekinthető, egyszerű és közérthető weboldal az egyik legjobb online marketing eszköz. Lehet profi a hirdetési kampányunk, költhetünk csilliárdokat is, ha a honlapunk nem jól konvertál.

Az izgalmas projekteknél mindig bebizonyosodik, hogy nem kizárólag online marketingre van szükség, jól jön egy kis UX tapasztalat, némi üzleti érzék és még sok minden más is.