Mi köze a marketing stratégiának az üzletfejlesztéshez? Kell-e marketingesként ezzel foglalkoznunk?

Munkánk egyik legjobb része mindig egy gondolatébresztő beszélgetéssel kezdődik – azaz új projekt kerül az asztalunkra – meglévő vagy új ügyfél által. 

Ahhoz, hogy a legmegfelelőbb stratégiát, szolgáltatást és eszközt tudjuk kínálni a megvalósításhoz, először meg kell ismerkednünk a céggel, a termékeikkel/szolgáltatásaikkal, az ügyfélkörük legfőbb jellemzőivel és a céllal, amit el szeretnének érni. Partnerként tudnunk kell a cég piaci stratégiáját, rövid- és hosszútávú terveit, hogy a megfelelő marketing stratégiát tudjuk kidolgozni.

Felvetődik a kérdés, hogy a megrendelő minden ötletére igent kell-e mondanunk?

Ez az a pont, ahol egy lépést hátrébb lépve külső szemlélőként kell tekintenünk a projektre, hogy objektíven tudjuk az ügyféllel közösen meghatározni a feladat üzleti értékét. Néha triviálisnak tűnő kérdéseket is felteszünk, mert szeretnénk minél jobban megérteni a projekt célját, a mögöttes üzleti logikát. 

Előfordult már, hogy az ügyfél által jónak gondolt megoldás valójában nem lett volna megfelelő és mérésekkel alátámasztva, lebeszéltük róla a partnert, szem előtt tartva a hosszú távú együttműködést. Hiszen a legfőbb célunk partnereink versenyképességének növelése, így eszköztárunk szerves részét képezi az üzletfejlesztés és tanácsadás is!