Sokan úgy gondolnak az adatvédelemre, mint valami nyűgre: „még egy szabály, amit be kell tartani”. Pedig a GDPR és az adatbiztonság nem akadálya a marketingnek, hanem annak alapja – különösen egy tudatos, hosszú távon építkező vállalkozás esetében.
Bizalomépítés
A vásárlók és ügyfelek egyre tudatosabbak azzal kapcsolatban, hogyan használják fel az adataikat. Ha egy látogató azt látja, hogy átláthatóan kommunikálsz, szabályosan kérsz hozzájárulást, és lehetőséget adsz az elutasításra, akkor bizalommal fordul feléd – és ez nagyobb eséllyel lesz konverzió, mint egy agresszív remarketing.
Kisebb jogi kockázat
A GDPR megsértéséért kis- és középvállalkozások is kaphatnak bírságot – Magyarországon is volt már példa pár százezer forintos büntetésre, csak mert egy vállalkozás nem megfelelően kérte be a cookie-hozzájárulást. A szabályos működés nem csak véd a büntetéstől, de nyugodt működést is biztosít.
Jobb felhasználói élmény
Egy jól felépített adatkezelés, átgondolt cookie-kezelés és testreszabott tartalom nemcsak biztonságosabb, hanem felhasználóbarátabb is. Az emberek szeretik, ha kontrollt kapnak, és ha nem érzik magukat „megfigyelve”.
Versenyelőny
Ha te már most rendben vagy adatvédelmi szempontból, miközben a versenytársaid még csak kapkodnak, akkor könnyebben tudsz együttműködni tudatos ügyfelekkel, partnerekkel vagy akár nagyobb cégekkel is. Egyre gyakoribb, hogy egy B2B együttműködés feltétele, hogy rendben legyen az adatkezelésed.
Felkészülés a jövőre
Az adatvédelmi szabályok egyre szigorodnak, a sütialapú követés korlátozása (pl. 3rd party cookie-k kivezetése) már elkezdődött. Aki most lép, az később nem lesz kényszerpályán.
Tehát a szabályos adatkezelés nem csupán megfelelés a törvényeknek, hanem egy tudatos márkaépítési eszköz, ami segíthet a növekedésben, a hitelesség növelésében, és a stabil ügyfélkapcsolatok kiépítésében.
Kapcsolódó cikkek:
Online marketinges eszközök és adatvédelem
Adatkezelési tájékoztató: nem csak egy kötelező dokumentum
Online marketing és adatbiztonság: GDPR és Consent
Online marketing és adatbiztonság: hogyan hirdess jogszerűen a digitális térben?